Antwoord op vragen over het sociaal domein

Uitkeringsintake

De uitkeringsintake is een gesprek over uw uitkeringsaanvraag. Meestal is dat met een consulent van de gemeente. In dat gesprek levert u het aanvraagformulier in, dat u heeft ingevuld. Met alle gevraagde gegevens en bewijzen die erbij moeten.

Heeft u nog niet alle gegevens en bewijzen? Dan krijgt u een periode waarin u die kunt inleveren. Dit is de aanvultermijn. Hoe lang die periode duurt, bepaalt de gemeente op dat moment.

Waar praat u over in het intakegesprek?
U praat over wat u inlevert. Dus over het aanvraagformulier en alle gegevens en bewijzen daarbij. Misschien heeft uw consulent er nog vragen over. De gemeente heeft dat allemaal nodig om te bepalen of u recht heeft op bijstand. En op hoeveel.

Soms praat u in dit gesprek ook over hoe u het beste snel werk kunt vinden. Het kan ook dat u daar een andere afspraak voor moet maken.

Lees ook

Deze ruimte is bestemd voor relevante documenten en formulieren van uw gemeente.

Helaas doet uw gemeente nog niet mee aan deze website zodat wij deze informatie hier niet kunnen weergeven.